Netflix kupuje prawa do uwielbianych przez dzieci bajek Roalda Dahla

Reklama

wt., 09/28/2021 - 12:57 -- MagdalenaL

Opowiadania dla dzieci autorstwa Roalda Dahla zawładnęły wyobraźnią milionów ludzi na całym świecie...

Netflix oświadczył, że nabył prawa do opowiadań Roalda Dahla i planuje stworzyć „unikalne uniwersum” produktów na nich opartych.

Gigant streamingowy wyznał, że przejął firmę Roald Dahl Story Company (RDSC), która zarządza prawami do utworów zmarłego brytyjskiego autora. Netflix oświadczył w komunikacie prasowym, że obie firmy „łączą swoje siły, aby w nowy, kreatywny sposób przybliżyć obecnym i przyszłym pokoleniom niektóre z najbardziej lubianych opowiadań świata”. Umowa została zawarta trzy lata po tym, jak Netflix i RDSC pracowały razem nad kilkoma animowanymi serialami telewizyjnymi, w tym jednym opartym na „Charlie i fabryka czekolady” oraz adaptacją „Matilda The Musical”.

„Te projekty otworzyły nam oczy na znacznie ambitniejsze przedsięwzięcie - stworzenie unikalnego uniwersum obejmującego filmy animowane i filmy akcji na żywo, a także telewizję, wydawnictwa, gry, doświadczenia immersyjne, teatr, produkty konsumenckie i wiele innych”, dodał Netflix.

Dahl, który zmarł w 1990 roku w wieku 76 lat, był twórcą takich postaci jak Matylda, Wielkomilud, Fantastyczny Pan Lis, Willy Wonka czy Państwo Głuptakowie. Jego książki sprzedały się w ponad 300 milionach egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 63 języki, jak czytamy w oświadczeniu Netflixa. Jego najbardziej oddani fani czczą jego pamięć każdego 13 września w Roald Dahl Day.

Te fantastyczne opowiadania doczekały się wielu adaptacji filmowych. Sam utwór „Charlie i fabryka czekolady” stał się inspiracją do wyprodukowania czterech filmów, w tym animacji „Tom i Jerry” z 2017 roku i prequel pod tytułem „Wonka”, który ma zostać wydany przez Warner Bros. w 2023 roku.

„Wprowadzając te ponadczasowe opowieści do nowych formatów staramy się zachować ich wyjątkowego ducha i uniwersalne motywy zaskoczenia i dobroci, jednocześnie dodając trochę świeżej magii”, stwierdził Netflix.


Źródło: https://about.netflix.com/en/news/netflix-acquires-iconic-roald-dahl-sto...

W czasie pandemii platforma streamingowa Netflix odnotowała duży wzrost obrotów, ponieważ ludzie pozostawali zamknięciu w domach. Jednak, kiedy w lipcu firma przedstawiła wyniki finansowe za drugi kwartał roku, odnotowała także słaby wzrost liczby abonentów. Serwis streamingowy oświadczył, że liczba jego abonentów na cłym świecie przekracza 209 milionów, po przyroście o nieco ponad milion abonentów w drugim kwartale tego roku. Zysk Netflixa w drugim kwartale wyniósł 1,3 miliarda dolarów, przy wzroście przychodów o 19%, do 7,3 miliarda dolarów.

Autor: 
Jack Guy Osoba tłumacząca: Aleksandra Stawiarz
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama